SKARGI
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez właściwe organy lub ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe biurokratyczne załatwianie spraw.
WNIOSKI
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy dotyczące ulepszenia organizacji, wzmocnienie praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności oraz lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone do Urzędu pisemnie w formie tradycyjnej lub elektronicznie poprzez email lub usług e-PUAP i PURDE a także ustnie do protokołu.
Wzór protokołu przyjęcia skargi/wniosku wniesionej ustnie plik.pdf
Wzór wezwania do usunięcia braków formalnych plik.pdf
Zawiadomienie o pozostawieniu skargi/wniosku bez rozpoznania plik.pdf
OBYWATELI W SPRAWACH SKARG LUB WNIOSKÓW PRZYJMUJĄ:
Wójt oraz Zastępca Wójta, w każdy poniedziałek w godzinach od 800 do 1100 oraz poza godzinami pracy Urzędu, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu,
Sekretarz, codziennie w godzinach od 800 do 1500 oraz poza godzinami pracy Urzędu, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu.
Kierownicy referatów, w każdy poniedziałek w godzinach pracy Urzędu. Kierownicy referatów przyjmują osoby zainteresowane w sprawach skarg i wniosków w zakresie swoich kompetencji.
Sekretariat Wójta prowadzi kalendarz spotkań oraz sporządza protokoły z przyjęcia skargi lub wniosku.
W celu usprawnienia procesu wyznaczenia terminu spotkania, osoba zainteresowana może przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sekretariat@gminagrybow.pl informację zawierającą krótki opis sprawy, a także numer telefonu kontaktowego w celu potwierdzenia terminu spotkania.
Instrukcję regulującą organizację przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Urzędzie określa Zarządzenie Nr 78_2021 Wójta Gminy Grybów z dnia 24 czerwca 2021 r.