KARTA USŁUGI IR-07
Podziały nieruchomości
I. OPIS FORMY WYKONANIA USŁUGI:
Czynność administracyjna - wydanie decyzji
II. WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW LUB ICH KOPII NIEZBĘDNYCH DO WYKONANIA USŁUGI:
1.Wniosek złożony przez wszystkich właścicieli nieruchomości wraz z uzasadnieniem.
Do wniosku należy dołączyć:
I etap – zaopiniowanie wstępnego projektu podziału ( postanowienie ):
- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości ( aktualny odpis z księgi wieczystej, akt notarialny, postanowienie stwierdzające
nabycie spadku, itp, albo oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla nieruchomości objętej
wnioskiem ze wskazaniem numeru księgi wieczystej
- wypis i wyrys z katastru nieruchomości
- pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków – w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków
- wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej ( z wyjątkiem podziałów o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce
nieruchomościami )
- uzgodnienie zjazdu z zarządcą drogi
II etap ( decyzja )
Po uzyskaniu pozytywnej opinii o zgodności proponowanego podziału z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego należy dołączyć
- protokół z przyjęcia granic
- wykaz zmian gruntowych
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej
- mapę z projektem podziału ( 3 egz. )
Dokumenty te powinny być przyjęte do materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
III. RODZAJ I WYSOKOŚĆ OPŁAT ZWIĄZANYCH Z WYKONANIEM USŁUGI:
Zwolnione z opłaty skarbowej
IV. INFORMACJA DOTYCZĄCA MOŻLIWOŚCI SPRAWDZANIA STANU SPRAWY:
Stan sprawy można sprawdzić:
- pod nr telefonu 18 448-42-20, 18 448-42-21
- osobiście w siedzibie Urzędu, pok.16
w godzinach urzędowania
poniedziałek-piątek- 7.15-15.15
V. INFORMACJA DOTYCZĄCA SPOSOBU ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Drogą pocztową lub bezpośrednio na dziennik podawczy Urzędu Gminy Grybów, pok. 2- parter
VI. INFORMACJA DOTYCZĄCA FORMY ODBIORU DOKUMENTU KOŃCZĄCEGO POSTĘPOWANIE:
Odbiór osobisty lub drogą pocztową.
VII. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 30 dni od momentu złożenia wszystkich dokumentów niezbędnych ( kompletu dokumentów ) do rozpatrzenia wniosku ( w innych przypadkach zgodnie z KPA ) .
VIII. OPIS TRYBU ODWOŁAWCZEGO:
I etap - zażalenie na postanowienie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu za pośrednictwem Wójta Gminy Grybów w terminie 7- dni od daty doręczenia postanowienia.
II etap – odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
IX. JEDNOSTRKA/ OSOBA PROWADZĄCA POSTĘPOWANIE:
Referat Infrastruktury i Rozwoju
mgr inż. Emilia Rola – inspektor UG
e-mail : e.rola@gminagrybow.pl
godziny pracy: poniedziałek - piątek: 7.15 – 15.15.
X. PODSTAWA PRAWNA WYKONYWANIA USŁUGI:
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami ( tekst jednolity Dz.U. z 2020 roku, poz. 1990 z późn. zm.).
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 roku w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości ( Dz U. z
2004 roku, Nr 268, poz. 2663)
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity Dz. U. z 2020 roku, poz. 256 z późn. zm.)
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2016 roku o opłacie skarbowej ( tekst jednolity Dz. U. z 2020 roku , poz. 1546 z późn. zm. )
XI. DATA OSTATNIEJ AKTUALIZACJI: 23.03.2020r.
Do pobrania:
IR-07-1 Wniosek o przeprowadzenie postępowania dotyczącego podziału nieruchomości
IR-07-2 Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości